Till salu!

 
 Jag har inte haft rätt inspiration med denna bil och därför har det inte heller hänt så mycket i garaget.
Det är Volvo 142 jag vill ha. :)
 
Så, därför har jag bestämt mig att sälja bilen.
 
Det är alltså en Volvo PV årsmodell 1960 med B16 motor.
Har bara haft igång den kortare stunder då bilen står uppallad nu.
Körde dock in den i garget när jag köpte den.
3 växlad låda, den heter M30 om jag inte är helt ute o cyklar.
6 volt elsystem.
 
Bilderna här i bloggen kanske räcker för att få koll på vilket skick bilen är i.
Annars får ni höra av er så fotar jag det ni vill se.
 
Vidare så finns det en hel del rost, så är vi klara med det.
Reservhjulsbalja, hjulhus, trösklar och golv är det värsta.
Stolarna är väldigt slitna, men res
 
Bilen är i stort sett komplett, det som jag direkt såg saknades när jag köpte bilen var nog bara grillen, men har köpt en som såklart följer med.
Det följer även med färg till bilen, orginalkulören...nån sorts mörkblå.
Däcken (Good Year) har några år på nacken, men har inte rullat många meter.
 
 
 
Det jag har gjort med bilen till dags dato är:
 
Bytt bensintank, den gamla följer med.
Svarvat trummorna fram och monterat nya bromsband samt hjulcylindrar.
Renoverat huvudbromscylindern.
Köpt nytt batteri.
Köpt grill.
Köpt nya trösklar, ej monterade så de följer med löst.
 
Min tanke med denna bil var att laga rosten, fixa det mekaniska så den är säker att köra och behålla det yttre som den är idag, gillar skarpt patinan på bilen och speciellt tillsammans med PV.ns former. :)
 
 
Jag tänker mig att bilen, med de delar jag köpt till, är värd 8.000:-
 
 
Ni som är intresserade, hör av er via mail i första hand så tar vi det därifrån:
 
[email protected]
 
Bilen står i Hörby, Skåne.
 
Byter gärna mot en Volvo 142 fram till 1972.
Inga taksänka eller moddade bilar, men i övrigt öppen för förslag.
Kan lägga en slant emellan om din bil är dyrare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0